«خوش نمک» با مجریان جدید به شبکه نسیم بازگشت حمایت وزیر فرهنگ و ارشاد از ساخت فیلم سینمایی در خصوص امام رضا (ع) + فیلم موزیک ویدئوی جدید «فرزاد فرزین» برای سریال «قطب شمال» + فیلم مردم نامزد‌های نشان فردوسی را انتخاب کنند بهترین سریال ایرانی شبکه نمایش خانگی معرفی شد + آمار آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تقدیر از ژاله علو در «شب کارگردان» فصل دوم سریال لایواکشن «وان پیس» (One piece) در دست ساخت است + جزئیات جدیدترین حواشی فیلم «بی‌بدن» | شکایت به دلیل سکانس‌های ملتهب چشم به راه افعی واقعی | نگاهی به سریال «افعی تهران» ساخته سامان مقدم نسلی آگاه بدون خلاقیت | کارشناسان درباره ویژگی‌های طراحان گرافیک جوان می‌گویند مروری بر پرفروش‌های کتاب در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نگاهی اجمالی بر تاریخچه هنر گرافیک در ایران و جهان به‌مناسبت روز جهانی گرافیست دلیل پخش نشدن برنامه «هفت» چه بود؟ اعضای کارگروه «حکیم طوس» معرفی شدند
سرخط خبرها

نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند

  • کد خبر: ۹۲۷۳۰
  • ۲۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند
باید دید سریال‌های جدیدی که تلویزیون برای پخش در فصل زمستان آماده کرده می‌توانند باعث رشد تعداد مخاطبان بشوند یا همچنان روند نزول تعداد تماشاگران را شاهد خواهیم بود. در ادامه به معرفی مجموعه‌هایی که برای پخش در روز‌ها و ماه‌های آینده آماده می‌شوند پرداخته‌ایم.

شکیبا افخمی‌راد | شهرآرانیوز - با نزدیک شدن به آغاز فصل زمستان، کنداکتور تلویزیون هم برای تغییرات جدید آماده می‌شود. در این فصل قرار است سریال‌های جدیدی روی آنتن شبکه‌های مختلف بروند و مهمان خانه مخاطبان باشند. تلویزیون درحالی این مجموعه‌ها را آماده پخش می‌کند که سریال‌هایش در ماه‌های گذشته نتوانسته‌اند مخاطبان بسیاری را با خود همراه کنند.

در روز‌های پایانی هفته گذشته صداوسیما آمار تعداد مخاطبان برنامه‌هایش در ماه آبان را منتشر کرد که بر مبنای آن سریال «سرجوخه» ساخته احمد معظمی در نیمه اول آبان با ۲۷.۷ درصد و در نیمه دوم با ۳۲.۹ درصد رتبه اول در میان مجموعه‌های تلویزیونی را به خود اختصاص داده‌است. این درحالی است که «خانه امن» ساخته قبلی معظمی با ۴۴.۶ درصد مخاطب صدرنشین شده بود. فصل سوم «روزگار جوانی» نیز برخلاف دو فصل گذشته‌اش که بسیار مورد اقبال مخاطبان قرار گرفته‌بود در نیمه اول آبان ۹.۸ و در نیمه دوم این ماه ۸.۹ درصد مخاطب را با خود همراه کرده‌است.

سریال کمدی «پلاک ۱۳» که پخشش از ۱۲ آبان در شبکه سه آغاز شده هم برخلاف انتظار با جذب تنها ۱۷.۷ درصد مخاطب در نیمه دوم آبان چندان مورد توجه تماشاگران قرار نگرفته است. باید دید سریال‌های جدیدی که تلویزیون برای پخش در فصل زمستان آماده کرده می‌توانند باعث رشد تعداد مخاطبان بشوند یا همچنان روند نزول تعداد تماشاگران را شاهد خواهیم بود. در ادامه به معرفی مجموعه‌هایی که برای پخش در روز‌ها و ماه‌های آینده آماده می‌شوند پرداخته‌ایم.

«بعد از آزادی» به آنتن رسید

نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند

سریال «بعد از آزادی» به کارگردانی محمدعلی باشه‌آهنگر که مدت‌هاست در صف انتظار کنداکتور صداوسیما قرار داشته از ۲۷ آذر از شبکه یک پخشش آغاز شده‌است. این سریال ۳۴ قسمتی پیش از آن قرار بود در محرم ۱۳۹۹ و بعد از آن در محرم ۱۴۰۰ روی آنتن برود، اما در نهایت پخش به ماه‌های پایانی سال ۱۴۰۰ رسید. «بعد از آزادی» سومین تجربه کارگردانی باشه‌آهنگر در عرصه سریال‌سازی بعد از مجموعه‌های «نیمه گمشده» و «تا صبح» محسوب می‌شود.

این مجموعه روایتگر زندگی جوانی به نام «عارف» است که در یک کارگاه شراکت دارد، اما دچار مشکلاتی می‌شود و ناچار است برای اثبات خود تلاش کند. اصغر همت، رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند، مرتضی اسماعیل کاشی، سام کبودوند، المیرا دهقانی، رویا جاویدنیا، حسین باشه‌آهنگر، آزاده مهدیزاده، الناز اسماعیلی، زنده‌یاد ارشا اقدسی، شهریار فرد، خسرو شهراز، قاسم زارع و امید روحانی از بازیگران مجموعه «بعد از آزادی» هستند، این مجموعه به تهیه‌کنندگی سعید سعدی هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن شبکه یک می‌رود.

«گیل‌دخت» روانه آی‌فیلم می‌شود

نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند

سریال «گیل‌دخت» به کارگردانی مجید اسماعیلی و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی به‌زودی و به صورت هم‌زمان از یکی از شبکه‌های سراسری سیما و شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. اسماعیلی تا‌به‌حال در مقام نویسنده در سریال‌هایی مانند «سرگذشت» و «محکومین» با تلویزیون همکاری کرده و در اولین تجربه کارگردانی یک سریال تلویزیونی، «گیل‌دخت» را جلو دوربین برده است. مجموعه تاریخی که تولید آن از سال ۹۸ در سکوت خبری آغاز شده و پس از گذشت ۲۴ ماه تصویربرداری این سریال در آبان امسال به پایان رسید.

«گیل‌دخت» حکایت گلنار و اسماعیل است که در میان هیاهو و مهلکه قجری تار و پود دلشان با مهر و محبت هم بافته می‌شود و قصه و غصه عاشق و معشوقی است که اگر صد دلیل برای رفتن داشته باشند یک بهانه برای ماندن پیدا می‌کنند. نگارش این مجموعه که حدود ۵ سال زمان برده‌است برعهده مجید آسودگان بوده. محمود پاک‌نیت یکی از بازیگران «گیل‌دخت» است. او این روز‌ها در دو مجموعه تاریخی دیگر به نام‌های «جشن سربرون» و «سنجرخان» هم جلو دوربین رفته‌است.

از میان دیگر بازیگران این سریال هم می‌توان به سعید راد، میترا رفیع، رضا اکبرپور، یاسمین معاوی، سعید چنگیزیان، شقایق فراهانی، پریوش نظریه، رامتین خداپناهی، ثریا قاسمی، حبیب دهقان نسب، فخرالدین صدیق شریف، فریبا متخصص، صالح میرزاآقایی، نفیسه روشن، محمد فیلی و رویا جاویدنیا اشاره کرد. «گیل‌دخت» با داستانی ماجراجویانه و عاشقانه، در ۶۵ قسمت تولید شده‌است و در فصل زمستان ۱۴۰۰ روی آنتن خواهد رفت.

اثر سینماگر مشهدی در نوبت پخش

نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند

سریال «نوار زرد ۲» به کارگردانی سروش محمدزاده، فیلم‌ساز مشهدی قرار است به‌زودی روی آنتن شبکه دو برود. فصل اول «نوار زرد» به کارگردانی پوریا آذربایجانی ساخته شده بود و امیر آقایی نقش اصلی آن را ایفا می‌کرد. در فصل دوم تیم بازیگران این پروژه به صورت کامل تغییر کرده و قرار نیست هیچ‌کدام از بازیگران فصل اول در فصل دوم حضور داشته باشند.

اما فصل دوم سریال «نوار زرد» مانند فصل اول به غیر از داستان دنباله‌داری که دارد، در هر قسمت قصه‌ای پلیسی- جنایی را روایت می‌کند این مجموعه به تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی در ۳۰ قسمت تولید شده و بانیپال شومون، حسام محمودی، مهشید جوادی، پوریا پورسرخ، محمود پاک‌نیت، پورانداخت مهیمن، حسین پاکدل، امیرحسین صدیق، ایوب آقاخانی، آذین احرامی، شهرام شکیبا، ستاره سادات قطبی، نجمه جودکی و سهیل مستجابیان در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند. «نوار زرد ۲» به نویسندگی کریم لک‌زاده که در نوبت پخش شبکه دو قرار دارد، در استان‌های تهران، گیلان و البرز تصویربرداری شده است.


اولین تیزر فصل دوم سریال پلیسی نوار زرد


پخش فصل جدید «از سرنوشت»

نگاهی به مجموعه‌هایی که در سه ماه پایانی سال ۱۴۰۰ روی آنتن می‌روند

«از سرنوشت ۴» از دیگر تولیدات شبکه دو است که با شروع زمستان و در ماه دی روی آنتن می‌رود، اما تصویربرداری آن تا بهمن ادامه دارد و هم‌زمان با فیلم‌برداری مراحل فنی و تدوین سریال انجام می‌شود. تاکنون ۷۰ درصد از تصویربرداری این مجموعه به تهیه‌کنندگی اکبر تحویلیان و کارگردانی محمدرضا خردمندان به پایان رسیده‌است. بیشتر فیلم‌برداری این سریال در تهران انجام می‌شود، اما برخی از سکانس‌ها نیز قرار است در ارومیه و قزوین تصویربرداری شود.

محوریت سریال «از سرنوشت ۴» درباره تولید ملی، حمایت و مانع‌زدایی‌ها، دغدغه جوان‌ها و انگیزه دادن به آن‌ها، آسیب‌شناسی ازدواج، خودباوری، تعامل و اعتماد به جوان‌هاست. از بازیگرانی که در فصل جدید این مجموعه به ایفای نقش پرداخته‌اند می‌توان به حسین پاکدل، دارا حیایی، کیسان دیباج، فاطمه بهارمست، مجید واشقانی، لیلا بلوکات، ساناز سعیدی، سولماز غنی، نگین صدق‌گویا، سیدمهرداد ضیایی و مائده طهماسبی اشاره کرد.

دیگر سریال‌های در دست تولید

مجموعه‌های زیادی این روز‌ها در دست تولید شبکه‌های مختلف سیما قرار دارد که هنوز زمان دقیق پخش آن‌ها مشخص نشده است. از میان آن‌ها می‌توان به دو مجموعه که با محوریت کرونا ساخته می‌شود، اشاره کرد. سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» که با محوریت طنز درباره فعالیت گروه‌های جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینی‌های این دوران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مسعود ده‌نمکی در مرکز سیمافیلم تولید می‌شود و سریال «تب‌سالی» به کارگردانی مرجان اشرفی‌زاده و تهیه‌کنندگی سید امیر پروین‌حسینی درباره زیست دوران کرونا با تمرکز بر پزشکان و پرستاران و با محوریت ابعاد مختلف کرونا در یک بیمارستان تولید و در آن به شهدای سلامت (اولین پرستار شهید و …) اشاره خواهد شد.

سریال «بی‌نشان» به کارگردانی راما قویدل با بازی مجید واشقانی، پرویز فلاحی‌پور، نیوشا ضیغمی، مریم کاویانی و مهدی فقیه از تولیدات شبکه سه و سریال «خوشنام» به تهیه‌کنندگی احمد زالی و کارگردانی علیرضا نجف‌زاده و با بازی هومن حاج عبدالهی، شهره لرستانی و فریده سپاه‌منصور از تولیدات شبکه یک نیز برای پخش از تلویزیون آماده می‌شوند.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->